RSS

Viata in Romania

25 Iul

Saptamana trecuta, am internat cu f vechi si bun prieten la urgenta. Apendicita. Bun, toate pareau simple si usor de rezolvat, dar….NU! n-a fost sa fie asa, pentru ca suntem in Romania.
Dupa ce am pierdut ore bune la urgenta [ trebuia sa ne asteptam randul, era o doamna langa noi, avea sa zicem 27 de ani maxim. Facuse insolatie si voma destul de mult, iar tot ce au putut face cei meniti sa se ocupe de ea, a fost sa`i dea o chestie in care sa vomite]. Cu alte cuvinte, poti sa mori, da` nu murdari pe jos.
Am ajuns si in salon, dupa…5 ore de plimbat prin spital, si pasat de la un doctor la altu`: du`te acolo, nu dincolo. Oare asa sunt de la caldura oamenii astia, sau chiar sunt convinsi ca toti pacientii sunt bataia lor de joc?
Intre timp, alta surpriza, mama amicului, era atat de emotiva, ca una doua se pierdea cu firea, asa ca am ramas eu calul de bataie [ grozav! ]
Trecem si peste acest aspect. L-au operat, iar doza de anestezic a fost cam mare [ in galati, 2 copii au murit de la asa ceva, anul trecut].
Niste dureri de cap de nu se poate ridica din pat, dupa o saptamana de la operatie… e leguma tot…. iar replica anestezistului a fost: pai ce? vroiai sa simti totul?
Sincer, nu mi se pare corect ce se intampla. Ca sa nu mai zic de atitudinea asistentelor, care se cred niste zei. Si vorbesc foarte urat cu pacientii, multi dintre ei, poate au nevoie doar de niste vorbe la locul lui, nu sa fie jigniti….
Mda, adica, cu alte cuvinte, iar am trecut prin scenariul filmului moartea unui domn, Lazarescu parca. Adica, de cate ori ma duc la urgenta, cu vreun cunoscut, am parte de acelasi scenariu. Ce e atat de mare valva cu Moartea domnului asta….( la film ma refeream)… e un film Ok.. dar nu exceptional. Nu are nimik extraordinar… un caz clasic … filmat corect… si atat. Nu este un film care sa impresioneze prin subiect, regie, filmare … poate doar prin veridicitatea discutiilor… atat.
Din punctul meu de vedere este un simplu film neexceptional, neinteresant, cu o atmosfera trista.
Puiu , a luat un caz real si la facut film. Nu e nimic de remarcat aici… ci poate ca pt juriile straine acest caz poate fi exceptional … eh pentru Romania , nu.. asta e realitatea docamdata.
Apropo de atmosfera mi se mult prea trista si incarcata.. ca in toate filmele romanesti … la mine in bucatarie si in casa parca e mai vesel….. ehe, deci, what is all the fuss about „Moartea domnului Lazarescu”?
Asa k amicului meu, dupa o sapt de la operatie ii e rau de parca acum ar fi iesit din operatie…. Doctorul: lasa k trece.
Cand?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 25 Iulie 2007 în barfa mica

 

Lasă un răspuns

 
