RSS

De ce iubesc eu România [leapşă]

26 Oct

Plimbandu-ma eu asa prin wordpress`ul nostru drag. Ocolind pe unii, cautand ceva cu adevarat interesant, am ajuns la blogul bunocului lui Botache: Dorin Lazar . Unde am gasit o leapsa la care ma simt obligata sa raspund, pentru ca am citit postul acesta.
Ce a dat Romania lumii intregi din punctul meu de vedere?
Intai sa incepe cu o chestie care a circulat foarte mult pe net, si care e in tema cu ceea ce voi spune mai jos:
-Lumea fara Romania:

-Avem o cultura foarte variata, si foarte frumoasa.
-Avem o gramada de oameni care au facut ceva nu numai pentru tara ci si pentru lume.
Avem pe George Emil Palade [biolog, si laureat nobel], il avem pe Nicolae Paulescu [ multi stiu, putin cunosc ca el a descoperit insulina], Victor Babes si multi altii.
Avem atatia scriitori grozavi: Blaga, Eminescu, Cosbuc, Alecsandri, Mihail Sadoveanu,Caragiale, Creanga, Liviu Rebreanu, Toparceanu, Bacovia, Nicolae Iorga, Eliade, Cioran, Paler lista poate continua. Nu am pus link`uri, pentru ca sincer, nu cred ca nici unul din cei enumerati aici, nu au nevoie de introducere.
Muzicieni: George Enescu, Dinu Lipatti si multi altii.
Pictori: Nicolae Tonitza, Grigorescu, Camil Ressu, Theodor Pallady.
Actori si cantareti adevarati, pentru care, toata stima si tot respectul: Dan Spataru, Maia Morgenstern, Marcel Iureş, Horaţiu Mălăele, Ion Caramitru, Florin Piersic, Amza Pellea, sunt doar putini dintre ei.
Sportivi de exceptie: Nadia Comaneci, Simona Amanar, Gheorghe Hagi, Ion Ţiriac, Ilie Năstase.
Pentru o lista completa a ceea ce am incercat eu sa scriu mai sus, dati click aici, va rog.

Pacat ca nu multi stiu asta, si suntem catalogati dupa aparente. Si da, sunt mândră ca ţara mea de origine e Romania.
Mai e nevoie de motive: avem o ţară superbă!
Delta:
Pentru ca Dunarea e superba, si pentru ca o pot vedea din balcon:

Pentru ca avem mare, delta, si munti:

Pentru ca oricine vine in Romania, lauda aceasta tara, si se intoarce si a2a oara negresit.
Cam asta a fost leapsa, lucruri ar mai fi de spus…. dar mai las si pentru alţii. Leapşa se duce către cine citeşte acest post, si vrea să o continue, evident.

 
2 comentarii

Scris de pe 26 Octombrie 2007 în existentiale, oameni..., povesti, recomandari

 

Etichete: ,

2 responses to “De ce iubesc eu România [leapşă]

  1. Botache

    26 Octombrie 2007 at 10:02 AM

    Regret nespus ca m-am nascut in tara asta. Unde exista o politie care sa protejeze animalele, dar nu exista o politie destul de vigilenta sa ma apere pe mine. Unde presa nu e libera. Unde se practica manipularea in masa a populatiei, pentru a ii lua libertatea, pe nesimtite. Pentru ca asta e directia in care ne indreptam. Sau cea pe care o vad eu. Modelul american functioneaza destul de bine.

    FIzic vorbind, da, n-arata rau tara. Si oamenii geniali pe care i-am dat sunt cam putini, fata de ce au dat altii. Si inca o chestie, oamenii aceia geniali au fost geniali afara. Nu in Romania. Aici la noi nu aveau nici o sansa. Ma refer la cei care chiar au faima si afara, nu doar aici, precum Sadoveanu sau Cosbuc, care se predau in scoli ca geniali, dar nu sunt asa, nici pe departe. Si btw, Sadoveanu s-a cam dat cu rusii. ^.^ Si Eminescu a fost anti-semit. De fapt, dintre acei pe care i-ai enumerat, de Caragiale stiu sigur ca nu s-a dat dupa niciuna dintre ideologiile extremiste si nu a scos aberatii din el, ramanand cu capul pe umeri si picioarele pe pamant. Caragiale, da, nah ala e genial. Eminescu e mic copil, pe langa el, dar masina de publicitate si PR a lui Maiorescu a functionat de minune.

    Oricum, iti respect parerea si e okay ca e asa. Nu incerc sa iti demonstrez ca nu e asa cum zici tu, ai si tu adevarul tau acolo, dar din pacate, ce spui tu nu compenseaza pentru acest prezent de rahat.

     
  2. albastra

    26 Octombrie 2007 at 1:23 PM

    mda, asta km asa e, stii tu…. trecut glorios, prezent de kkt ^.^

     

Lasă un răspuns

 
